دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

                                           بسم  الله الرحمن الرحیم            22-9-92

آنچه که امروز ما باید دنبال آن باشیم سبک زندگی اسلامی است.

حجه الاسلام والمسلمین خاکشور در بیانات امروز نماز جمعه شهر مقدس کاخک ضمن ترجمه و تفسیر آیه 157 سوره اعراف "... و یَضَعُ عَنهُم إصرَهُم و الأَغلالَ الّتِی کانَت عَلَیهِم فَالّذینَ ءَامَنوا بِهِ وَ عَزَّروهُ و نَصَرُوهُ و اتّبَعُوا النُّور الَّذی أُنزِلَ معه اولئِک هُمُ المُفلِحون" خاطر نشان کردند: آنچه که ما از این آیه می فهمیم این است که اصلا یکی از اهداف بعثت انبیا آزاد کردن انسان ها از قید و بند های نادرست زندگی و یاد دادن شیوه های صحیح و الهی آن است،انسان امروز در سبک زندگی مدرن از مسیر الهی منحرف شده و تنها راه او بازگشت به سنت های تخلف ناپذیر الهی است.

زندگی راحت و آسان در گرو تعلیمات پیامبران است.

وی در ادامه تفسیر خویش فرمودند: اگر خدواند خالق ماست و اگر او سعادت و شقاوت ما را می داند و اگر انبیا حاملان وحی اویند پس دیگر بهانه ای باقی نمی ماند و باید اذعان کرد که زندگی انسانی به معنای واقعی کلمه در زیر پرچم انبیا تحقق پیدا خواهد کرد.

همه باید برای تحقق سبک زندگی اسلامی تلاش کنند.

ایشان با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه ما از مسئولین رده بالا گرفته تا نهاد های فرهنگی و از همه مهم تر خانواده ها باید در راستای تحقق سبک زدگی دینی تلاش کنیم یا به خاطر کم کاری هزینه های گزاف فساد را تحمل کنیم.

یکی از مؤلفه های سبک زندگی اسلامی دعوت مردم به کار است.

وی در ادامه با نمونه قرار دادن سبک زندگی حضرت امیر (ع) و بانو حضرت زهرا (س) توصیه کردند که هیچ کس در جامعه اسلامی نباید بیکار باشد و البته طبق سنت،کارهای خانه- بخاطر روحیات زن- متعلق به همسر خانواده باشد و کارهای بیرون از منزل متعلق به مرد خانواده باشد و الادر صورت بیکاری افراد، معضلات وحشتناکی دامن افراد را خواهد گرفت.

دکتر محمد مفتح شهید راه وحدت حوزه و دانشگاه بود.

امام جمعه محترم کاخک ضمن پاسداشت روز شهادت شهید مفتح ابراز داشت: او شهید راه وحدت بود راهی که سعادت مملکت اسلامی با وجود آن به دست خواهد آمد؛ایشان تاکید کردند این دو نهاد علمی باید برای حل معضلات بشریت به هم بپیوندند تا شاهد برکات این وحدت زیبا باشیم ان شاء الله.

ولایت پذیری صنف محترم حمل و نقل در دوران اعتصاب اوایل انقلاب مثال زدنی است.

ایشان در ادامه با تجلیل از کار شرافتمندانه صنف حمل و نقل در دوران اعتصاب اوایل انقلاب در جهت رفع مشکل آذوقه مردم ،این روز را به ایشان تبریک گفت و خواستار همدلی بیشتر مسئولین و مردم با ایشان در جهت تسریع هر چه بیشتر امور شدند.

 

ایشان در ادامه انتصاب شهردار جدید را به وی تبریک گفت و از مسئولین و شورای شهر به خاطر تسریع در این امر  تشکر به عمل آوردند.

 

در حاشیه این مراسم باشکوه به تنی چند از دانش آموزانی که در کنکور سراسری حائز رتبه شده بودند از سوی ریاست آموزش و پرورش جوائی اهدا شد. 



برچسب‌ها: خطبه های نماز جمعه , نماز جمعه , خطبه , نماز جمعه تاریخ92/9/22,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 آذر 1392 توسط seyed

بسم الله الرحمن 15-9-1392

شرافت آدمی به تقواست نه منصب های خاص اجتماعی.

حجه الاسلام و المسلمین خاکشور در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس کاخک ضمن دعوت عمومی مردم به تقوادر تشریح آیاتی از کلام نور فرمودند:شرافت آدمی به تقواست نه منصب های خاص اجتماعی. ایشان ضمن تفسیر آیه 5 سوره مبارکه ی تحریم " عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِّنكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارا"خاطر نشان کردند که این آیه برخی از زنان پیامبر را که اسرار ایشان را فاش کرده بودند سرزنش می کند وبا این کار به ایشان یادآوری میکند که همسر پیامبر بودن دلیل بر شرافتمندی نیست بلکه هرکه با تقواتر است پیش ایزد متعال بالاتر است .

حقوق خانواده تنها تامین معاش نیست بلکه توجه به تعالی روح هم باید مد نظر باشد.

وی در ادامه با بیان آیه 6 سوره مبارکه تحریم" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا الی آخر آیه" فرمودند:این آیات وظیفه مومنین را در قبال خانواده روشن می کند و به ایشان دستور می دهد که به فکر تعالی و خودسازی خویش و خانواده خود باشند و علاوه بر تامین نیازهای زندگی که از دیگر آیات استفاده می شود به نیازهای اصیل روح هم توجه کنند.

عدم توجه به نیازهای اصیل خانواده ممکن است ایشان را به کفر بکشد.

ایشان در ادامه با قرار دادن آیات 5و 6و 7 سوره تحریم" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَعْتَذِرُوا الْيَوْمَ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُون" این نتیجه گیری را کردند که اگر مومنین در رسیدگی به خانواده خود کوتاهی کنند ممکن است سرنوشتی مشابه کافران در انتظارشان باشد.

دانشجو باید سیاست گر باشد نه سیاست زده.

حجه الاسلام خاکشور ضمن  پاسداشت روز جهانی دانشجو با اشاره به بیانات شاخص مقام معظم رهبری فرمودند: دانشجو باید سیاست گر باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسد و دوست را از دشمن تشخیص داده تا ابزارهای مناسب دفاع را تدارک ببیند.ایشان با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غفلت از تهاجم فرهنگی گناه ما مسئولان است از تمام مسئولین خواستند در عرصه های جنگ نرم سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

 

اعلامیه حقوق بشر برای فریفتن و شعار طرفداری از آن برای بلعیدن ملت هاست.

وی در ادامه با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب بیان کردند که غرب انسان را نمی شناسد لذا نمی تواند برای انسان آن گونه که باید حق و حقوق تعریف کند.ایشان در ادامه با اشاره به شهادت شهید دستغیب از روحیه شهادت طلبانه ایشان گفتند و یاد ایشان را گرامی داشتند.ایشان در پایان با اشاره به مسائل اجتماعی شهر در مورد معضل جاده نامناسب فرمودند:انشاء الله هرچه زودتر این مشکل هم حل شود.



برچسب‌ها: خطبه های نماز جمعه,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 آذر 1392 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد