دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

 دبیرستان امیر کبیر کاخک یاد انقلاب اسلامی ایران وشهدا را به گوش مردم رساند.

 

 


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 بهمن 1392 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم 1392/11/25

زن آیینه آرامش است.

حجت الاسلام و المسلمین خاکشور در بیانات امروز نماز جمعه کاخک پیرامون سلسله مباحث سبک زندگی به بیان ابعاد دیگری از کار زن در جامعه پرداختند و پس از یاد آوری اصلی ترین وظیفه زن در جامعه که اشتغال به امر تعلیم و تربیت فرزندان جامعه است به بیان جایگاه زن در قرآن کریم پرداختند و فرمودند: قرآن کریم جایگاه شایسته ای را برای زن ترسیم نموده است که از آن جمله می توان به آیه شریفه "و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه ان فی ذلک لایات لقوم یتفکرون" اشاره نمود که در آن زن به عنوان مقام آرامش یاد شده و این مقام به تصریح قرآن از آیات الهی است.

"با جرات مدعی هستم که ملت ایران از ملت حجاز عهد رسول الله بهتر است."

وی در ادامه با اشاره به جمله تاریخی فوق حضرت امام از حضور پرشکوه و حیرت آور و حماسی مردم تشکر کردند و فرمودند:به قول امام مردم الان ایران از ملت کوفه و عراق عهد امیرالمومنین نیز بهتر اند.

سلمان رشدی کفر مجسم بود و امام راحل شکننده آن.

امام جمعه محبوب کاخک با اشاره به تیز بینی و قاطعیت امام در صدور فتوای تاریخی ارتداد سلمان رشدی به ادامه راه ایشان از سوی آیت الله خامنه ای اشاره کردند و فرمودند:طبق نظر امام خامنه ای سلمان رشدی در صورت توبه و زهد ورزی باز محکوم به قتل است.

روحانیت، بالاترین میانگین شهادت در جبهه های حق علیه باطل داراست.

وی در ادامه با اشاره به شهدای 4363 نفری روحانیت به رده های مختلف خدمت ایشان از فرماندهی گرفته تا آرپی جی زن اشاره فرمودند و تاکیدی دوباره بر این مطلب داشتند که روحانیت تعلیم دیده خمینی درباری نیست و با مردم همراه است.

کمیته های شادی سنتی کاخک تشکیل شود.

ایشان در خاتمه از تمام کسانی که دست اندر کار جنگ شادی دهه فجر امسال بودند تشکر کرد و با اشاره به کاستی های آن دستور تشکیل کمیته های شادی دارای مجوز از وزارت ارشاد دادند.

 

 


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 بهمن 1392 توسط seyed

جلسه زکات به میزبانی امام جمعه محترم شهر کاخک در محل دفتر ایشان و با حضور مسئولین محترم کمیته امداد امام برگزار شد و امام جمعه محترم از برکات و آثار این فریضه مقدس و لزوم عملیاتی کردن آن فرموند و آفت های ممکن پیشرو را به سمع ونظر مسئول زکات شهرستان گوشزد نمودند.

 



نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392 توسط seyed

زنگ انقلاب با حضور امام جمعه شهر کاخک و جمعی از مسئولین این شهر مقدس در مدرسه رازی نواخته شد.

 

 




نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392 توسط seyed

 شبی با قرآن از مراسماتی بود که با حضور قاریان محترم استان در کاخک برگزار شد و امام جمعه شهرکاخک از لزوم برگزاری چنین جلسات ارزشمند ایراد سخن فرمودند.

 

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392 توسط seyed

 به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه شهر کاخک به زیارت شهدای این شهر مقدس مشرف شدند و از مزار ایشان غبار روبی نمودند و با بزرگداشت یاد ایشان مردم را به پیروی از راه ایشان توصیه نمودند.

 

 

 




نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم 18/11/1392

پیروزی انقلاب اسلامی اولین قدم برای ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه محترم شهر کاخک در دربیانات این هفته خویش ضمن بیان این مطلب فرمودند: حاکمیت قرآن مقدمه ای می خواست که ان شاءالله انقلاب شکوهمند اسلامی آن را تامین کرد. وی در ادامه به خصوصیات حکومت موعود موجود پرداخته و اضافه نمودند: مهدی موعود سلام الله علیه مخاطب جهانی دارد و اونیز رحمه للعالمین است و از کعبه ندای یا اهل العالم سر خواهد داد و چون انقلاب اسلامی ایران نیز به فرموده امام خمینی(ره) اهداف جهانی دارد لذا مقدمه با ذی المقدمه هم خوانی دارد. هم چنین ایشان با شرق و غرب عالم به ستیز حق علیه باطل خواهد پرداخت و انقلاب اسلامی نیز همین کار را عملا و علنا در دستور کار قرار داده و نیز آن حضرت تمام حساب های مادی و معمولی جهان را به هم خواهد ریخت چیزی که همه معترف اند فرزندان ایرانی اسلام چه در انقلاب و چه در جنگ و چه در سال های پیش رو انجام داده است لذا سنخیت بین مقدمه و ذی المقدمه برقرار است.

دیدار همافران نیروی هوایی موجی از امید را به خانواده انقلاب تزریق کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری- امام نور و رحمت- با پاسداشت روز نیروی هوایی ارتش، آن را نقطه امید نظام معرفی کردند.

وقتی هدف الهی شد، حکومت نظامی طاغوت شکسته خواهد شد.

ایشان ضمن اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها – بانوی صبر و کرامت- به شکسته شدن حکومت نظامی شاهپور بختیار در سال 1357 توسط مردم و به فرمان امام راحل پرداختند و اشاره نمودند: جایی که لقا خدا هدف است هیچ حکومت طاغوتی تاب مقابله ندارد و این بصیرتی بود که امام داشت و اصحاب می ترسیدند.

وی در خاتمه به سه رهنمود از رهنمود های راهبردی ولایت پرداختند که نباید به هیچ وجه مغفول واقع شود:

1- شرط بقای نظام اسلامی حفظ تحول درونی ملت است که عظیم تر از پیروزی انقلاب اسلامی و بالاتر از غلبه بر طاغوت است. لذا توجه به خودسازی مقوله ای حیاتی و بنیادین و راهبردی است.

2- هر قدمی که در راه استواری انقلاب اسلامی ایران برمی داریم یک قدم به ظهور حضرت نزدیک می شویم. لذا حفظ نظام اوجب واجبات است.

3- علاج مشکل ما با ابرقدرت ها عهد شکن کسب اقتدار در همه زمینه هاست لذا باید کار هدفدار ترویج شود.


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 بهمن 1392 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم                                                                             11/11/1392

در تربیت صحیح و بهداشت روانی توجه به مقوله کار ضروری است.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد خاکشور امام جمعه محبوب و مردمی شهر کاخک در خطبه های این هفته نماز جمعه بار دیگر بر ضرورت پرداخت به امر مهم کار تاکید کردند و رابطه آن را با بهداشت روانی و تربیت درست اسلامی تشریح نمودند. ایشان با ذکر حدیثی شریف از امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام " النفس ان لم تشغله شغلک" از بازیگوشی های نفس برای مردم گفتند و بهترین راه مهار آن را مشغول کردن نفس به امر کار دانستند.

وی در ادامه با نقل قول هایی از دانشمندان غربی همچون پاستور که گفته بود: بهداشت روانی انسان در لابراتوار و کتابخانه است ونیز ولتر فیلسوف عصر روشنگری که گفته بود: هر وقت احساس می کنم که در رنج وبیماری می خواهد مرا از پای دربیاورد به کار پناه می برم؛ دوباره کار را بهترین درمان دردهای بیرونی و درونی انسان دانستند.

مادامی که چراغ اسلام باشد توطئه های داخلی و هجوم خارجی کارگر نیست.

ایشان در آغاز خطبه دوم خویش با اشاره به ایام الله دهه مبارکه فجر ضمن یادآوری سخنان امام راحل فرمودند: اگر چراغ راه خود را آموزه های وحیانی قرار دهیم توطئه ها را درک نموده و خنثی خواهیم کرد ونیز در مقابل هجوم بیگانه سربلند وسرافراز خواهیم ایستاد و از هیچ چیز نخواهیم هراسید.

امام خواستار انقلابی از جنس دیگر بود.

امام جمعه محترم کاخک در تشریح ماهیت انقلاب مدنظر روح الله فرمودند: این انقلاب سه هدف کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت داشت. انقلاب در کوتاه مدت می خواست حکومتی اسلامی در ایران که مجری احکام شرع باشد تشکیل شود اما در انقلاب میان مدت انقلاب می بایست منطقه ای می شد و کشورهای اسلامی تحت تاثیر قرار می گرفتند و در وهله سوم انقلاب می بایست جهانی می شد لذا از ابتدا این اقلاب چون ماهیتی کاملا الهی داشت هدفش برچیده شدن یکسره طاغوت بود.

اسلامی- مردمی بودن این نهضت از حضور همیشه در صحنه مردم آشکار است.

وی در خاتمه به مردمی بودن این نهضت اشاره کرد و به بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

1- زنده کردن اسلام گرایی و اسلام خواهی در ایران، منطقه وجهان.

2- عزت، سربلندی و استقلال خواهی.

3- اتکاء به خود و خودباوری.

4- ایجاد مردم سالاری دینی و از بین بردن استبداد.

5- شکوفا کردن استعدادهای ملت ایران در خدمت پیشرفت و آبادی کشور.   


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 بهمن 1392 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم

 

میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) روز اخلاق و بهورزی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه محترم و مردمی شهر مقدس کاخک در بیانات این هفته خویش در نماز جمعه فرمودند: مسلمان پیامبر خاتم، با اخلاق نیکویش شناخته می شود لذا مسلمان نماز خویش را می خواند اما باید بداند که مسلمانی به نماز خواندن نیست بلکه وی باید در تک تک رفتارهای اجتماعی خویش از رسول خدا پیروی کند و شیوه و سبک زندگی خویش را از او بیاموزد؛ وی خاطر نشان کرد علت اصلی بعثت نبی مکرم اسلام یاد دادن اخلاق حسنه کامل به بشر بود و هم چنین این هدف در امامان بعدی شیعه ادامه یافت و گنجینه ای از معارف اخلاقی مهیا شد که جویبار سالم و تمیز معرفت اسلامی محسوب می شود.

ایشان به مناسبت به سلسله مباحث خویش در باب سبک زندگی اشاره نمودند و فرمودند : آنچه ما تاکنون آن را مطرح کردیم حقوق و تکالیف زن در جامعه بود و عرض کردیم اداره خانه و تربیت فرزندان مهم ترین کار زن محسوب می شود و در کنار آن که وی نباید به هیچ وجه از علم آموزی غفلت کند و هم چنین در دین مبین اسلام حق زن به رسمیت شناخته شده و او مالک واقعی اموال خویش است. ایشان در ادامه از نظر تاریخی به کار کردن اقتصادی دختران حضرت شعیب (ع) و حضرت خدیجه (س) اشاره کردند و فرمودند: کار این چنینی از روی ضرورت بوده و با توجه به آیه قرآن دختران حضرت شعیب (ع) از این کار گله مند بودند و حضرت خدیجه هم امینی برای اداره اموال خود انتخاب کرد.و هم چنین در اهم و مهم تربیت فرزند برای جامعه ای سالم از هر امری برای زن مهم تر است.

 

مشکل عمده مسلمین مهجور قرار دادن قرآن است.

وی در ادامه با توجه به پیش رو بودن هفته وحدت با اشاره به سخنان معمار کبیر انقلاب در باب مهجور ماندن قرآن کریم فرمودند: اگر جامعه اسلامی متحد می بودند و زیر پرچم واحد قرآن سینه می زدند هیچ قدرتی یارای مقابله با آنان را نداشت. ایشان در این بخش از سخنان خود با اشاره به مظلومیت ساکنان نوار غزه نادیده شدن حقوق انسانی آنان را یک رسوایی کامل برای حقوق بشر غربی معرفی کردند.

 

وی در پایان به سخنان امام خامنه ای مد ظله العالی در بین شورای شهر تهران اشاره کردند و فرمودند: رهبری معظم رمز موفقیت شورای شهر تهران را کار جهادی دانستند ما نیز باید این الگوی کار را داشته باشیم به گونه ای که با ساختن کاخکی آباد و اسلامی هر رهگذری را یاد هنر اسلامی – ایرانی بیاندازیم.

  


نوشته شده در تاريخ شنبه 5 بهمن 1392 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مهمترین و ظیفه زن در عقل شرعی همان تربیت فرزندان است.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه محترم کاخک در این هفته با تاکید بر بیانات گذشته خودشان در باره سبک زندگی بخش کار زنان دوباره تذکر دادند مهمترین وظیفه زن در عقل شرعی همان تربیت فرزند و اداره داخل خانه و علم آموزی در این راستاست اما علم آموزی از برای کسب در آمد توسط خانم ها از سوی شرع مقدس تهییج نشده است.

 

دنیا آب دریاست که انسان تشنه را سیراب نمی کند بلکه او را از بین می برد.

ایشان در ادامه با توجه به حدیث شریفی از امام صادق که در کتاب کافی 2/136 نقل شده است فرمودند:

امام صادق (ع) دنیا را به آب دریایی تشبیه کردند که هر وقت انسان تشنه ای از آن می نوشد سیر نمی شود بلکه عطش او بیشتر شده تا آنکه این عطش او را به قتل برساند به این ترتیب معلوم می شود حرص به دنیا اندوزی خسارت است و آدمی را از مسیر سعادت دور می کند و آنچه از میزان دنیا طلبی معقول است همان چیزی است که انبیا فرمودند و به ما دستور دادند که از اسراف بپرهیزیم و به آنچه یک انسان را آن می کند که هست بپردازیم و دنیا تا حدی باشد که بتوان زندگی ساده و بی آلایشی را برای خود و خانواده ترتیب داد.

 

آغاز تاریخی امامت حضرت حجت (ع) از بزرگترین اعیاد شیعه است.

ایشان در ادامه با معرفی این روز بزرگ به حضار از ایثار گری ها و فداکاری های خالصانه امام حسن عسکرَی یاد کردند و فرمودند: امام حسن عسکری تماما تحت محاصره نظامی بود اما با این وجود رهبری شیعیان را نیز بر عهده داشت و هیچ وقت از امورات شیعه غافل نبود تا آنکه زهر جفا ایشان را در سن 28 سالگی به ملکوت برد و شیعه را یکبار دیگر در غم و اندوه وصف ناپذیر فرو برد و بعد ایشان سکانداری کشتی همواره متحرک شیعه به دست امام زمان افتاد و ایشان از پس پرده ای که خود آن را به وجود آوردیم به امر هدایت مشغول هستند.

 

این مملکت، مملکت امام زمان است.

ایشان با اشاره به ده ربیع الاول سالروز وفات جد پیامبر فرمودند: همان گونه که عبد المطلب به ابرهه گفت که اهل توحید بی صاحب نیستند ما هم به دنیای غرب می گوییم: اهل الله صاحب دارند و صاحبشان امام عصر است لذا به هیچ وجه نگران نبوده و در راستای ولایت ایشان شهادت را به جان می خریم.

 

هدف دشمن فراموشی مسئله اسرائیل و اختلاف افکنی بین مسلمین است.

وی در ادامه به مناسبت هفته وحدت، جامعه شیعه و سنی را به همدلی و همیاری علیه دشمن مشترک دعوت کردند و در ادامه فرمودند: باید از هرگونه اختلاف افکنی سیاسی به جد پرهیز کنیم که این همان خواست دشمن است تا به این وسیله مسئله اسرائیل فراموش گردد و برادر کشی را باب کند.

 

بصیرت مردم عراق در مقابله به گروه تروریستی داعش عیان بود.

ایشان با اشاره به مبارزه جدی دولت و ملت عراق در مبارزه با تکفیری ها اعلام کردند این همدلی مردم عراق است که کمر این گروهک را خواهد شکست واین بصیرتی است که جهان اسلام به آن نیاز اساسی دارد.

 

 

دستگیری بابک زنجانی و رسیدگی قاطع به پرونده او از دیگر بیانات حجت الاسلام والمسلمین خاکشور بود که در ضمن آن از قوه قضا خواستند که با رسیدگی قاطع به این پرونده به مردم این امید را بدهند که جمهوری اسلامی ایران به جد خواستار مبارزه با مفاسد اقتصادی است.    


نوشته شده در تاريخ شنبه 5 بهمن 1392 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد