دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

بسم الله الرحمن الرحیم  19/2/1393

کم گوی و گزیده گوی چون دُر  کز اندک تو جهان شود پُر.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه شهر مقدس کاخک در بیانات این هفته خویش در راستای سلسله مباحث مهارت های زندگی به موضوع "کم گویی" پرداخته و ضمن برشمردن فواید این امر، آن را آموزه ای الهی دانستند.ایشان با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) - رحم الله امرءا امسک الفضل من قوله و انفق الفضل من ماله- افزودند:کسی که از بین سخنانش به آن مقدار که فضل و نیکو باشد بسنده کند و از مالش نیز به همین شکل انفاق کند مورد رحمت خداوند قرار خواهد گرفت ان شاء الله.

کسب روزی حلال و انفاق میانه از مال و توشه اندوزی برای روز واپسین از صفات مومنین است.

ایشان بار دیگر ضمن عطرآگین کردن فضای مصلی شهر به حدیث دیگری از پیامبر عزیز اسلام-رحم الله امرءا اکتسب طیبا و انفق قصدا و قدّم قصدا لیوم فقره- مرحومین درگاه حق جل جلاله را کاسبین روزی حلال و انفاق کنندگاه میانه رو برای روز فقر- روز آخرت- دانسته و از همه خواستند اندکی بیشتر برای ابدیتی که در پیش دارند تلاش کنند.

حضرت امیر(ع) علم مجسم، حلم مجسم، هیبت مجسم و عبادت مجسم بود.

ایشان به مناسبت پیش رو بودن فرخنده سالروز میلاد حضرت امیر(ع) به جمله ای از رسول خدا اشاره کرد که "هر کس که می خواهد به آدم (ع) در علمش و به ابراهیم (ع) در حلمش و به موسی کلیم(ع) در هیبتش و به عیسی مسیح(ع) در عبادتش نگاه کند پس به علی بن ابیطالب نظر کند".ایشان آن حضرت را دون خالق و فوق بشر معرفی کرده و هنر پایده را هنر معطوف به تصویر کشیدن فضایل آن حضرت بیان نمودند.

اعتکاف از رویش های انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به جمله فوق الذکر مقام معظم رهبری مراسم اعتکاف را امری معنوی و انسان ساز دانسته و از تمام کسانی که خواستار پرورش روح هستند خواست این فرصت را غنیمت شمارند.

کامروایی به چیست؟

ایشان در نهایت به بیان معنای کامروایی و راه های رسیدن به آن پرداخته و اشاره کردند کامروایی بر اساس آموزه های لقمان حکیم در خوردن عالیترن غذاهای جهان و خوابیدن در بهترین مکان های دنیا و داشتن بهترین کاخ های دنیاست و راه رسیدن به این سه امر این است که اگر آدمی اندکی دیرتر بخورد آنچه می خورد بهترین غذا خواهد بود و اگر اندکی دیرتر بخوابد جایی که می خوابد پر قو خواهد بود و اگر دل مردم را به دست آورد صاحب کاخ های با عظمت خواهد بود.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393 توسط seyed

              

 

 

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم

            امروز پس از سال ها وقتی چشم به گذشته می دوزم هنوز چشمان نگران معلم را میبینم

            که عاشقانه سوخت و مشق عشق یادم داد.او ماندگارترین چهره شهر دلم خواهد بود.                                                                            

                                                                                                 به یاد وجود الهی معلم.


نوشته شده در تاريخ شنبه 13 ارديبهشت 1393 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم 12/2/1393

ماه رجب ، ماه خداست.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه محترم شهر کاخک در بیانات این هفته خویش از رمز و رازهای ماه مبارک رجب سخن راندند و فرمودند: این ماه و هم چنین ماه شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان هستند و همه مسلمانان باید از الان خود را برای ماه بندگی آماده کنند، ایشان در ادامه این مطلب به دعای حضرت رسول(ص) در زمان رویت هلال رجب اشاره کردند که آن حضرت می فرمود:" بار پروردگارا ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک گردان و توفیق کسب فیض در  ماه رمضان را نصیب ما بفرما و ما را بر گرفتن روزه و  ادای نماز و حفظ لسان و عفت چشم یاری فرما و حظّ ما را صرفا گرسنگی و عطش قرار نده."

انجام 1836 پروژه تخصصی قرار گاه خاتم الانبیاء فراموش شدنی نیست.

امام جمعه شهر مقدس کاخک در ادامه با تشریح اصل 47 قانون اساسی که به موجب آن نیروهای مسلح عهده دار بازسازی و سازندگی می گردند؛به فعالیت های قرارگاه خاتم (ص) اشاره کردند که به قرار زیر است:

1-    کشیدن خط ریلی مشهد به سرخس

2-    گاز رسانی به پنج استان مرکزی و غربی

3-    احداث سد بزرگ کرخه و ... .

شغل معلم،انسان سازی است.

ایشان با اشاره به مقام والای معلم و نیز جایگاه علمی و اخلاقی شهید بزرگ مرتضی مطهری دلایل اهمیت شغل معلمی را این گونه بر شمردند:

1-    امانت بودن انسان در دست معلم

2-    مسئول بودن نسبت به نوع بشر

3-    مسئول هدایت فکری و فرهنگی بودن وی.

ایشان در خاتمه بار دیگر بر ضرورت مدیریت جهادی و نیز دست آوردهای شگرف آن در سازندگی کشور تاکید کردند و فرمودند:

مدیریت جهادی باید گسترش دهنده اسلام ناب محمدی(ص) بوده و با تکلیف گرایی معطوف به نتیجه، تخصص گرایی متعهدگونه ، ایثار و اخلاص در کار ، تلاش بی وقفه و نیات الهی به داد مردم برسد.


نوشته شده در تاريخ شنبه 13 ارديبهشت 1393 توسط seyed

                                                                   

 

 

                                                          بسم الله الرحمن الرحیم

فقط خواستم بگم که:"ناگهان چقدر زود دیر می شود."

                                                                                          امضاء:

                                                                                دوستی و محبتخجالتی


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 توسط seyed

بسم الله الرحمن الرحیم 5/2/1393

کار کردن عار نیست.

امام جمعه محترم شهر مقدس کاخک حضرت حجت الاسلام خاکشور در بیانات این هفته خویش موضوع دیگری از سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با عنوان "کار و جایگاه آن در دین" را مطرح کردند.ایشان ضمن ذکر حدیث شریفی از پیامبر عزیز اسلام که در کتاب امالی شیخ صدوق ص  389 آمده - هر کس در طلب روزی حلال خسته به خانه بیاید آمرزیده شده است- ابراز فرمودند: کار کردن برای روزی حلال در دین اسلام ستایش شده و حتی آن عقل کل، ختم رسل و نور اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) بر دستان کارگر بوسه زده اند.

دست خدا در کار بود.

وی در ادامه به جریان طوفان شن شهر طبس اشاره کردند که در آن کماندوهای آمریکایی -که از غفلت سربازان ایرانی استفاده کرده بودند و قصد انجام عملیات نظامی در ایران را داشتند- به هلاکت رسیدند و این واقعه نشان داد که خدا نیز با کسانی است که گفته اند: پرورگار ما الله است واز هیچ چیز نمی ترسند.

شوراها مستقل باشند.

ایشان به مناسبت سالروز شوراها و هفته شهروند به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کردند که ایشان فرموده اند:"دخالت جناح بندی ها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در شورا ها زهر مهلکی است که آن را کم سود یا زیان بخش می کند".  لذا ایشان هم از شوراهای شهر خواستند در جریان کار برای مردم مستقل بوده و خود را اسیر باند و باند بازی نکنند.

شب آرزو ها نزدیک است.

امام جمعه شهر کاخک به مناسبت پیش رو بودن شب آرزوها که با آغاز ماه مبارک رجب همراه می شود از همه مسلمانان خواست که با طهارت روح و تن به استقبال این روز فرخنده بروند و در صدر آرزوهای خود امر فرج را بخواهند، وی هم چنین ولادت با سعادت نور فرزند نور یعنی امام محمد باقر (ع) را تبریک گفت و ایشان را مظهر علم الهی معرفی کردند.

اساس اقتصاد تولید است و ستون فقرات آن کارگر.

این تمام آن چیزی بود که ایشان به مناسبت پیش رو بودن روز جهانی کار و کارگر فرمودند و اضافه کردند که جایگاه کارگر نزد خدا و رسولش بسیار بالاست و برعکس نظام سرمایه داری که در دوراهی انتخاب بین سرمایه دار و کارگر، سرمایه دار را برمی گزیند؛در دین اسلام  این دست کارگر است که از سوی رسول خدا بوسیده می شود.

ایشان در نهایت از اجرای طرح مودت در بقعه امام زاده عزیز کاخک خبر دادند و از ثبت نام موفق مرحله دوم یارانه ها از مسئولین تقدیر و تشکر کردند. نماز جمعه این هفته با بیانات عزیزانی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد و سازمان خود گردان NA ادامه یافت و در فضایی دل پذیر سوره مبارکه جمعه تلاوت شد.و العاقبه للمتقین


نوشته شده در تاريخ شنبه 6 ارديبهشت 1393 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد